Over ons

Bij RESTART werken specialisten op het gebied van gewoontes, gedrag en verslaving. Wij zijn geen psychologen. We houden het graag praktisch en efficiƫnt. In deze cursus komen kennis en ervaring van verslaving samen met kennis en ervaring op het gebied van gedragsverandering en gewoontes. Wij hebben gekeken en onderzocht wat er nu in de praktijk echt werkt.

Wie zijn wij?

De cursus RESTART is ontwikkeld door Drs. Hugo Hairwassers en Drs. Christa van der Toorn. Verder hebben diverse specialisten hun bijdrage geleverd aan deze cursus. Hugo Hairwassers is een bekendheid op het vakgebied stoppen met roken. Met zijn organisatie Ik Stop Ermee hielpen ze inmiddels 130.000 rokers van het roken af. Hugo heeft veel kennis van en een grote passie voor verslavende producten, waaronder zo ongeveer alle producten van de tech-industrie.

Christa van der Toorn heeft haar sporen verdiend op het gebied van gedrags - en onderwijskunde. Ze is expert op het gebied van veranderen van gewoontes en gedrag. De tech-industrie heeft ons bepaalde gewoontes aangeleerd, maar het is heel goed mogelijk om deze gewoontes weer te vervangen door betere gewoontes. Gedrag en gewoontes veranderen is goed te doen, maar het is wel een vak.

hugo

Hugo Hairwassers

Trainer

christa

Christa van der Toorn

Trainer

tristan

Tristan Harris

Adviseur

carlijn

Carlijn

Trainer

Inhoud van de cursus

Geheimen

We verklappen de geheimen van de tech-industrie. Er is een grote concurrentiestrijd gaande tussen apps, en jij bent niet de klant, de adverteerder is de klant, jij bent de gebruiker, het product. Klokkenluiders uit de Silicon valley hebben de geheimen naar buiten gebracht. Wij gebruiken ze om ervoor te zorgen dat je door kennis je verslaving kwijt raakt.

Gedragsverandering

We leiden je op tot ontwerper van gedrag, En we beginnen met je eigen gedrag. Gedrag is goed te veranderen maar met ratio kom je er niet. Gedragsverandering is een vak.

Top 5 tips

We eindigen met praktische tips en weetjes. Wij onderzochten wat werkt en wat niet werkt en zo kwamen we op een top 5 van meest effectieve dingen die jij kan doen om meteen je schermtijd te verminderen. Tot slot maken we plannen voor wat te doen als we terugvallen in ons oude gedrag en inspireren we elkaar door een goed gesprek over langdurige dopamine. Waar wordt jij nou echt blij van? Korte geluk vervangen door langdurig (offline) geluk.

Aankomende cursussen

Amsterdam

14 Maart 18:30 - 22:00 uur, Lombokstraat 40
Aanmelden

Utrecht

28 Maart 13:00 - 17:00 uur, Nieuwegracht 41
Aanmelden